2 bin 948 rakımlı Nemrut zirvesinde şampiyonaya tedarik

– 2 bin 948 rakımlı Nemrut zirvesinde şampiyonaya tedbir

BİTLİS – Bitlis’te bu yıl muhtemel kar yağışının olmamasından ekolojik ortam müsabakalara hazırlanamayan kayaklı koşun takımı sporcuları, 2 bin 948 rakımlı Nemrut Yanardağ Ağzı Gölü zirvesinde çalışmalarını sürdürüyor.

Herhangi Bir sene 10 metre kar yağışı alarak Türkiye’nin genişlik çok kar kayran ili olan Bitlis’te bu yıl beklenen düşünce olmaması nedeniyle müsabakalara hazırlanamayan kayaklı koşu takımı sporcuları, antrenman üzere çareyi 2 bin 948 rakımlı Nemrut Yanardağ Ağzı Gölü’nün zirvesine çıkmakta buldu. Türkiye Kayak Federasyonu faaliyet programı çerçevesinde düzenlenecek yarışmalara katılacak sporcular, bu sene kente yağmayan kardan yağlık müsabakalara dünyanın ikinci nazik krater gölü olma özelliğine ehil Nemrut Krater Gölü zirvesinde hazırlanıyor. Biri eş 3 erkek tevessül etmek için 4 milli takım kayak antrenörü nezdinde perese ve koşun çalışması özne 40 kayaklı koşun sporcusu, antrenmanlarını karın vahim olduğu erdemli kesimlerde yapmaya çalışıyor. Kente 21 kilometre uzaklıkta mevcut ve bölgede yaşanan itici havaya aldırış etmeyen sporcular, antrenörleri eşliğinde majör Tatvan, Van Gölü ve Nemrut Kraterine alın ski yapma imkanı buluyor. Benzersiz manzaraya cebin çalışmalarını sürdüren sporcuların hedefi ise katılacakları müsabakalarda şampiyon oluşmak.

Kent merkezinde kar yağmadığından etraf yüksek rakımlı Nemrut’un zirvesinde çalışmalara devam ettiklerini tabir fail Milli Kayaklı Koşu Antrenörü Muhammet Can Kurtkan, “Bitlis Kayaklı Koşu Takımı kendisine bu zaman merkezde kar olmadığından muhit 2 bin 948 rakımlı dünyanın ikinci büyük yanardağ ağzı gölünün zirvesinde koşu antrenmanlarımızı sürdürüyoruz. Zaman 5’i karı 20’si erkek tutmak için 25 sporcu ile antrenmanlarımızı sürdürüyoruz. Bu sene kış sezonunda yapılacak müsabakalara hazırlanıyoruz. İddialıyız ve hedefimiz şişman. Bu sene inşallah Bitlis’ten Türkiye şampiyonu çıkaracağız. İnşallah fena hâlde tıpkı zaman geçiririz. hafta içi dallar okula gittiği üzere merkezde saat 16.00’dan sonraları tekerlekli ski üzerinde çalıştırıyoruz. Hafta sonu karın yağdığı Nemrut’un zirvesine çıkarak günde 2 saat antrenmanlarımızı sürdürüyoruz” ifadelerini kullandı.

Antrenmanların güzel geçtiğini belirten Milli Sportmen Uğur Elkatmış ise “Bitlis’te şu anda kar yağışı olmadığı için Nemrut’un zirvesinde egzersiz yapıyoruz. Sporcu arkadaşlarımız ile bu arada kış sezonundaki yarışmalara hazırlanıyoruz. 3-18 Ocak tarihleri arasında Bolu Gerede’üstelik milli mızıka kampımız var. Orada yarışmalara hazırlanacağız. Antrenmanlarımız şu an iyi gidiyor. Normalde bizim pistimiz Tatvan’dahi bulunan El Aman Hanı Ski Merkeziydi. Fakat merkeze kar yağmadığı için Nemrut’un zirvesinde idman yapıyoruz. Şita sezonuna elan iyi girebilmek için Nemrut’ta sürdürüyoruz. Antrenörlerimiz ile beraber adamakıllı geçiyor. Önümüzde bir numara ve ikinci aşama Türkiye şampiyonası kalkmak üzere 3 yarış var. Şu anda o yarışlara hazırlanıyoruz. Amaç Türkiye şampiyonası ve iddialıyız. İyi ayrımsız serencam çıkaracağımıza inanıyoruz” dedi.

2022 yılında okullar arası düzenlenen yarışmada acun şampiyonasına katılmayı türe kazandığını söyleyen sportmen Yağmur Çıpa da, “2022-2023 yılında okullar arası yapılan yarışmada dünya şampiyonasına katılmaya türe kazandım. Ülkemi ve ilimi bildirme ongun şekilde sahne edeceğime inanıyorum. 16 yaşındayım ve 4 yıldır bu sporu yapıyorum. Şu anda efdal rakımlı Nemrut’ta alıştırma yapıyoruz ve hocalarımız ile beraber çalışmaya bitmeme ediyoruz” diyerek konuştu.

Sporcu İslam Çipo ise Türkiye şampiyonası için Nemrut’ta tedbir yaptıklarını belirterek, “hafta arası merkezde koşarken hafta sonları bile Nemrut’a gelip kayıyoruz. 18 yaşındayım ve 9 yıldır bu sporu yapıyorum. Hedefim Türkiye şampiyonu gelmek ve bunun amacıyla üstelik çalışmalarımız bitmeme ediyor” şeklinde konuştu.