Yurtlarda ücretsiz konaklama imkanından yararlanan çoluk çocuk Mardin’de tarihle buluştu

Emniyet Yurtlar Kurumu (KYK) yurtlarında ücretsiz konaklama imkanından yararlanan 500 canlı, yaz tatilinin ayrımsız bölümünü buyurmak üzere medeniyetler şehri Mardin’i yeğleme etti.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 27 Haziran’birlikte yaptığı açıklamanın arkası sıra, Bilgisizlik ve Spor Bakanlığının yaz tatilini yolculuk ederek kullanmak talip gençlere 81 ilde seçilen KYK yurtlarında ücretsiz konaklama imkanı sunması, bahir yerine tarihle mülaki olmak talip gençlerden de nazik rabıt gördü.

Ücretsiz mikro fırsatından bilistifade tatilde tarihi mekanları ziyaret etmek talip çoluk çocuk rotasını bayrı şehir Mardin’e çevirdi.

15 Temmuz’dan bu yana ilkin İstanbul, Denizli, Sivas, Konya, Bayburt ve Adana almak amacıyla ülkenin dört bir yanından 500 güre, tarihi ve turistik mekanlarıyla ön plana sâdır Mardin’e geldi.

Kentte konaklayacakları, kendileri amacıyla hususi namına hazırlanan Mardin Artuklu Kız Öğrenci Yurdu’na gelen ve burada işyar personel marifetiyle karşılanan çoluk çocuk birbirleriyle tanıştı, odalarına yerleşti.

Gençler, farklı kültürlerin, dillerin ve dinlerin hoşgörüyle arkadaşça yaşadığı, camileri, medreseleri, kiliseleri ve taşın oya kadar işlendiği evleriyle ilgi gören kentte, Mardin Müzesi, Kasımiye Medresesi ile Deyrulzafaran Manastırı kabilinden haddinden fazla sayıda tarihi ve kültürel mekanı seyran fırsatı buldu.

“Bizim üzere iri avantaj”

Gençlerden Ayşe Cemre Kuvvetli, AA muhabirine, kendilerine müteveccih sunturlu ayrımsız imkan sağlandığını, bu kapsamda Denizli’den geldiğini söyledi.

“Burayı çokça düşkünlük ederek geldik. Tarihi yerleri o büyüklüğünde domuzuna kim görmeyi çok istiyorduk. Deneyimsizlik ve Spor Bakanlığının yurdunda kaldık. Bizim üzere şişman bire bir üstünlük bu.” ifadelerini kullanan Kuvvetli, camileri, kiliseleri, düşkünlük ettikleri tarihi mekanları gezdiklerini, Mardin manzarasını izlediklerini anlattı.

Kuvvetli, Mardin’i çokça beğendiklerini, hep gençlerin çok memnun kaldığını anlatarak, verilen imkanlarla yurtta çokça abat ettiklerini dile getirerek, kendilerine bu imkanı sunanlara teşekkürname etti.

“İyi kim bu yurda gelmişiz”

Denizli’den mevrut Esra Mahmur Çiçeği birlikte haddinden fazla alçalma ettiği tarihi şehri görmenin mutluluğunu yaşadığını belirtti.

Bu şehri çok sevdiğini anlatan Mahmur Çiçeği, Mardin’bile mesafe geçirmekten haddinden fazla sağlık aldığını ifade etti.

Arkadaşlarıyla haddinden fazla dörtköşe fasıla geçirdiğini dile getiren Çiğdem, “Buranın kültürünü, tarihi yapılarını, seçme şeyini çok beğendim. Kaldığımız ensiz haddinden fazla saf. İyi ki bu yurda gelmişiz. Yurtta ücretsiz konakladım. Süper bir imkandı bizim amacıyla. Değme şeyin ayarlaması çok iyicene işlenmiş. Yalnız geldik ve geziyoruz.” dedi.

“Mardin’i yutmak istiyordum, bu imkan sebebiyle gelebildim”

Bakanlığın sunduğu imkanla Mardin’i rüyet fırsatı bulduğunu söyleyen Cömert Kurt üstelik şarki mağrip beyninde hars alışverişi yaptıklarını kaydetti.

Kurt, “Özlük imkanlarımızla ihtimal gidip göremeyeceğimiz yerleri gördük bu sayede. Mardin kabil benzeri şehre katılmak banal çalım verici. Mardin basit haddinden fazla iyice. Mardin’i koymak istiyordum, bu imkan sebebiyle haddinden fazla bayındır benzeri şekilde gelebildim.” dedi.

Sude Kahraman ise yurtta ücretsiz kaldıklarını ve Mardin’in tarihi mekanlarını seyran fırsatı bulduklarını tabir ederek, bu fırsatı sunan herkese teşekkürname etti.

“Çokça kıvançlı kaldık”

Van’dan gelen İlknur Kahraman birlikte Mardin’üstelik gezilecek, görülecek haddinden fazla çok kayran olduğunu belirterek, Bakanlığın sağladığı imkanla KYK yurdunda ücretsiz konakladıklarını söyledi.

Yurtta seçme türlü imkanın kendilerine ücretsiz sunulduğunu anlatan Alp, “Haddinden Fazla memnun kaldık. İlk defa geldim buraya. Benzer olursa tıpkı elan geleceğim. Arkadaşlara birlikte referans ederim, gezsinler, görsünler.” diye konuştu.