“Seyahatsever” gençler Mersin’de deniz ve kültür turizmini benzeri arada tattı

Toyluk ve Spor Bakanlığının, yaz aylarında yolculuk edecek gençlere yurtlarda ücretsiz konaklama imkanı sunan “Seyahatsever” projesi kapsamında Mersin’e gelen çoluk çocuk, bahir ve ekin turizmini tıpkısı arada yaşamanın keyfini çıkardı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın duyurduğu projenin arkası sıra 18-30 gözyaşı arasındaki çoluk çocuk, 15 Orak Ayı’dan itibaren Vekillik bünyesindeki yurtları ücretsiz kullanmaya başladı.

Tatil için Mersin’i tercih edenler, ayırtma yaptırdıkları yurtlarda personel eliyle karşılanıp otel konforundaki odalarına yerleştirildi.

Konaklama ücreti ödemedikleri üzere gezilerine elan aşkın bütçe ayırabilen gençler, hem denize girdi hem üstelik tarihi ve turistik yerleri keşfetme imkanı buldu.

Yurtlar bir ayda 2 bin 43 kişiyi ağırladı

“Seyahatsever Projesi” kapsamında sunu çok bağlam gösterilen elverişsiz, UNESCO Acun Mirası Arızi Listesi’ndeki Korykos Antik Kenti’nin parçası olan Kızkalesi yakınındaki Erdemli Kızkalesi Öğrenci Yurdu oldu.

Bu yurtta 15 Temmuz-15 Ağustos’ta 1765 dinç konaklarken tıpkısı tarihlerde 202 gönül Tarsus’taki, 76 gönül de Anamur’daki yurtları yeğleme etti.

“Ancak personeli haddinden fazla güler yüzlü ve sevimli”

Erdemli ilçesindeki yurtta artan öğrencilerden Abdullah Cüneyt Kömür, AA muhabirine, projeyi duyduktan sonradan tatil planı yaptığı arkadaşlarıyla Şanlıurfa’dan kente geldiklerini söyledi.

Ücretsiz konaklama hizmetinden mutlu olduklarını dile getiren Kömür, “Öğrenci olduğumuzdan ufuk ücretsiz konaklama bizim üzere üstünlük. Burada müstevi çok dolgunca, otel konforunda kalıyoruz. Cumhurbaşkanı’mız Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkürname ediyoruz. Mektepli olarak buna çokça ihtiyacımız vardı.” dedi.

Kömür, projenin yıpranmamış yoldaş edinmelerine de katkı sunduğunu belirterek “Mikro personeli çok güler yüzlü ve sevimli. Otele vereceğim parayı gezmeye verdiğim için artık yeri rüyet şansı elde edeceğim. Proje bütçeme katkı sağladı. Güvenilir ve konforlu yerde kalıyorum.” diye niteleyerek konuştu.

İstanbul’dan mevrut Mustafa Atmaca de bahir kenarındaki yurtta konakladığı üzere bahtiyar olduğunu, turizm merkezi Kızkalesi’nin beraberinde Behişt ve Tamu Obrukları’nı dahi görme şansı bulduğunu anlattı.

Projenin gelişigüzel yaz düzenlenmesini talip Atmaca, “Mersin’in nikbet ettiğim yemeklerini tatma fırsatı buldum. Haddinden Fazla iyice yemekleri varmış. Kaldığımız ev hem ücretsiz hem üstelik inanılır. Normalde kamp yaparak geziyordum ama böyle olunca ailemin üstelik içi abat etti. Mersin’den sonradan Antalya ve Muğla’yı gezeceğim. Projede emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Proje her yaz yapılırsa olursa çokça fena hâlde evet.” ifadesini kullandı.

“Bizim amacıyla çokça bol mutasavver tıpkısı proje”

Tatilini geçirmek için arkadaşlarıyla Malatya’dan gelen Elif Polat üstelik proje sayesinde Mersin’in doğal güzelliklerini müşahede şansı bulduğunu dile getirdi.

Çalışmada emeği geçenlere teşekkür eden Polat şöyle konuştu:

“Mersin’i güzelce bulduk, sıkı personeli bile berenarı ilgili. Haddinden Fazla mutluyuz ve memnun kaldık. Kızkalesi’ni de haddinden fazla beğendik, sahili ve çarşıyı gezdik amma henüz bile gezeceğiz. Bizim için çok gani mutasavver tıpkı proje. Başka bir kente gidiyoruz, geziyoruz ve ücretsiz kalıyoruz. Ekol başlamadan ilk yaptığımız gezi bizim amacıyla seçme anlamda ongun oldu. Projenin ilerleyen yıllarda dahi bitmeme etmesini istiyoruz.”

Zonguldak’tan gelen Hamide Varaka da buradaki müzeleri ve tarihi yerleri gördüğünü ifade ederek “Farklı kültürleri ve insanları tanıyoruz, evire çevire tıpkı düz var. Proje seçkin yıl yapılmalı diye düşünüyorum. Ati sene de yapılırsa Antalya’ya müracaat etmek istiyorum.” dedi.